Information
Hej på er, Nu var det en tid sedan det var några nyheter/information. Hoppas ni alla mår bra. Vi ska givetvis ha någon form av avslutning med laget. Vi har inte riktigt hunnit eller prioriterat arbetet men ska ta tag i det och återkommer snart med mer information. Som vi informerade om för några veckor sedan så pågår redan diskussioner inom klubbarna kring kommande säsong. Inte minst med tanke på att Vista nu har ett lag i div 3 och ÖIS fortsatt spelar i div 4. Som det ser ut nu vill man anmäla ett juniorlag och ett p-16 lag där stommen i truppen blir åldrarna 07/08/09. I p-16 serien får 09.orna spela i en serie äldre än sin åler. 08.orna får spela i "rätt" serie. Vi kan ha med 2 07:or per match. Stommen i juniorlaget blir alla tre åldrar plus att vi får ha med 5 överåriga (hur gamla som helst) per match. Det kommer också göras ansträningar för att tillsätta en ny ledare/tränare för juniorlaget. Vi som har tränat lagen i åldrarna 07/08/09 kommer finnas med på ett eller annat sätt kring juniorlaget och kanske ta mer ansvar för p-16. Hur träningarna kommer se ut vet vi inte. Men förmodligen och troligtvis tränar hela truppen alltid tillsammans. Arbetet med att lägga upp planer för nästa säsong görs inte av sig självt. Och för att vi ska känna det meningsfullt att fortsätta jobba med detta och givetvis för att det ska vara någon ide överhuvud taget behöver vi lite mer konkret ställa frågan till alla killarna födda 07/08/09 hur man ser på nästa säsong. Så vi ber ALLA att svara, antingen här eller på sms till Jonas 070-316 33 66, hur ni ser på fortsättningen nästa år. Alla behöver svara. Både du som vill fortsätta och du som inte vill fortsätta. Vi vilar några veckor till. Sedan tänker vi starta upp med lite vinterträning. Samma upplägg som förra året. Vi startar någon gång i veckan på ÖIS med löpning och cirkelträning. När vi kommer lite längre fram lägger vi till ett pass till i veckan och kör på konstgräs antingen i Huskvarna eller på Rosenlund. //Jonas, Henrik, Jesper, Olle
P07/08/09
24 okt 2023
0kommentarer
Dags för inomhusträning
Hej allihopa! Och hoppas ni har det bra fast ni inte har fått spela fotboll på ett tag:) Imorgon kl 18.00 den 25/10 så drar vi igång med inomhussäsongen och vi ledare är riktigt taggade för det! Det kommer bli fokus på fotboll med inspel av lek och samarbetsövningar.. Vi kommer även skicka ut anmälningar inför varje träning nu under vintern för att se hur många som kommer på träningen så vi kan planera lite mer utifrån det.. Vill även påminna att nästa vecka den 1/11 så är det ingen träning på grund av höstlovet:) Hoppas vi ses imorgon! / Ledarna
F-16
24 okt 2023
0kommentarer
Avslutning säsongen 2023
I fredags rundade vi av säsongen 2023 på riktigt när vi spelade paintball på Drättinge Battlecamp. Riktigt kul att alla som fullföljde säsongen också kunde vara med på avslutning. Grabbarna bytte om till kamouflage-overaller (förutom Jonathan som sprang runt som drake), tilldelades vapen, fick en säkerhetsgenomgång och delades in i två lag. De hann testa på alla banor förutom en, vissa av banorna spelade de på två gånger. Till slut stod laget med blå skyddsmasker som segrare med totalt 5-3 efter tuffa bataljer där några av spelarna hann avfyra över 500 skott. Efter paintballen åkte vi till Vistavallen där många passade på att värma upp sig med en dusch medan ledarna förberedde tacos. När alla var mätta och belåtna gick Petter igenom lite statistik från säsongen som tydligt visade på en stabil utveckling och att det hände något med vårt spel från sommarens cup. Vi tog fler poäng, gjorde fler mer och släppte in färre än under vårsäsongen. Sammantaget med cupspelet inräknat tog vi poäng i fler än hälften av matcherna och gjorde i princip lika många mål som vi släppte in. Sedan var det dags för prisutdelning där Zander kammade hem träningspriset med en imponerande träningsnärvaro där han bara missat några enstaka träningar. Även Pelle och Jonathan uppmärksammades då de hade en närvaro på en bra bit över 80%. Alla spelare tilldelades ett pris för säsongens insatser. I och med att vi är kombinationslag tillsammans med ÖIS fanns också möjligheten för våra spelare att erhålla Thomas Arvidssons minnespris, ett stipendie som tilldelas en spelare i varje seriespelande lag med fokus på tex fotbollsglädje, god kamratskap och hög träningsnärvaro. Vinnare i P10 blev Elias Josefsson med motiveringen: Du är inte killern som står längst fram och vill synas, utan figurerar lite mera i bakgrunden med glimten i ögat. Vid träning är det inget gnäll utan du kör på och gör alltid ditt bästa. Du utvecklas, kämpar på och gillar att med din snabbhet och teknik glida fram på kanten för att sedan servera dina medspelare bollen framför mål. Fortsätt kämpa och träna men framförallt sluta inte vara dig själv. Kvällen fortsatte med en lagtävling och avsliutades med ett quiz. Stort tack till alla spelare som kämpat på ihärdigt hela säsongen och även till er föräldrar som alltid ställe rupp och stöttar killarna i med- och motgång. Vi ser fram emot nästa år när laget kommer att lyfta och återkommer med information om träningstider när vi vet mer. /Ledarna
J18/U16
23 okt 2023
0kommentarer
Visa fler nyheter