• EKO-cupen den 27/5

    Hej alla! Nu har vi anmält två lag till EKO-cupen den 27/5 och det ska bli så roligt, vi ledare är riktigt laddade iallafall:) Och för att uppdatera lite så kommer vi spela ett antal matcher 3 mot 3 utan målvakt och alla barnen kommer få mat och en medalj. Det kommer finnas ett öppet café under dagen som säljer mat och fika, sen blir det även andra aktiviteter och lotterier. Då cupen hade en mindre anmälningsavgift så behöver vi samla in lite pengar från alla spelare så det ni behöver göra är att swisha 80kr till 0700924849. När vi börjar närma oss datumet så går jag ut med lite mer information om uppsamling, samåkning och matchtider:) Hoppas vi ses ikväll! Mvh Ledarna Anmälda spelare är: Melissa Annie Eira Elise Thilde Lilly S Ellen Agnes Alva Stella Astrid Alice Lilja Säg till snarast som möjligt om det är någon mer som vill vara med eller har fått förhinder F-16 3 maj 2023 0kommentarer
  • Träning fredag 5/5

    Hej. Då Landsjöskolan anordnar skoldisko på fredagskvällen så ställer vi in träningen. Ingen träning på fredag och ingen match i helgen, så vi ses på tisdag 17.30. Bra om den tiden respekteras och att man vid 17.30 har hämtat en boll och är uppe på plan B där vi tränar! Ha en skön dag och en grym vecka!! F12/13 3 maj 2023 0kommentarer
  • Referat: Månsarps IF/Tabergs SK 9-m - Ölmstads/Vista

    Vi startar bra och inspirerande första kvarten. Det är vi som styr spelet och har trycket. Sedan kommer det en kalldusch i en kontring (klar offside) och Månsarp tar ledningen. Spelet jämnar ut sig men vår vana trogen har vi svårt att få till sista delen av spelet och kommer inte till rejäla målchanser, vi hamnar aldrig i förarsätet. Månsarp tar vara på sina chanser och sätter dit ytterligare något mål innan halvtid. I andra tar vi äntligen tag i det fysiska spelet och tar över matchen igen men vi kommer inte fram till mål. Igen blir det kontring (klar offside) som slutar med mål och där försvann matchen. Blir ytterligare några mål bakåt men dessa beror mycket på att huvudet började hänga. Stora delar av matchen spelar vi bra fotboll men vi blir aldrig farliga sista fjärdedel mot mål. Spelet är hyffsat jämt men Månsarp tar vara på sina chanser och vi får (tar) dem inte. Ebba gör en bra insats i mål och räddar oss från fler mål. Vi tar med oss de positiva sakerna (fanns många) och försöker skruva på det andra för snart dax för match igen, fredag har vi hemmapremiär mot HFF. F08/09 ÖIS / Vista 3 maj 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter