• Äntligen snart dags för Friidrott igen!

    Vi drar igång den 8 maj. Innan dess kommer vi ha en ledarträff samt en ledarutbildning. Nu på söndag den 16 april träffas alla ledare kl 15 på i klubbstugan på Vistavallen. Vi behöver bli fler ledare i samtliga grupper för att kunna hålla igång friidrotten. Som ledare behöver man inte vara expert på friidrott. Det viktiga är att vara en vuxen som tycker om att inspirera barn till rörelseglädje. Vi har färdiga förslag på program till varje pass som man kan följa och vi kommer ha en utbildning för alla ledare innan terminen drar igång så att man ska känna sig lite mer säker. Vill du veta mer är det bara att dyka upp på söndag den 16 april kl 15 i klubbstugan på Vistavallen eller kan du inte komma är det bara att lägga ett meddelande här! Sprid gärna detta till vänner som du tror skulle vara intresserad. Vi kommer i år låta barn födda 2016 få börja och för dessa har vi ännu inga bekräftade ledare. Friidrott 11 12 apr 2023 0kommentarer
  • Domarutbildning

    23/4 är det dags för årets domarutbildning. Utbildningen hålls av SmFF och vi är på ÖIS-gården med start 10:00, håller på till längst 16:00. Lättare lunch kommer erbjudas. Vill man döma under året är denna kursen ett skall. Ger tjejerna erfarenhet, spelförståelse och extrapengar. Anmälan till oss ledare senast 20/4 om man är intresserad, ta med kontaktinformation till kursen för både domare och vårdnadshavare (namn, mobil, ålder domare). Vi har seriepremiär denna dag med samling 16:00 och detta är de medvetna om så kommer gå att göra båda. F08/09 ÖIS / Vista 12 apr 2023 0kommentarer
  • Ekocup och Kabecup

    Hej! Vi är anmälda till Ekocup 27/5 och Kabecup 17/6. Kommentera med namn på spelare OM de ska vara med så vi kan se hur många vi blir. Skriv också om de kommer vara med på båda cuperna eller bara ena. Tack! F-14/15 12 apr 2023 30kommentarer
  • Visa fler nyheter