• Domarutbildning 23/4

    Söndagen 23/4 är det dags för domarutbildning för alla spelare som är intresserade. Utbildningen kommer att hållas på ÖIS-gården och pågår mellan kl. 10.00-16.00. Det bjuds på lättare lunch under utbildningen. Domarutbildning krävs för att få döma matcher under 2023. Förutom möjligheten att tjäna lite extrapengar är utbildningen också en fin möjlighet att öka på sin spelförståelse och även kunna sätta sig in i domarnas situation. Vi lägger in domarutbildningen som en aktivitet som man kan anmäla sig till, men vi måste ha svar senast torsdag 20/4 kl. 15.00. Är det någon som av någon anledning inte kan anmäla via laget.se går det bra att meddela Pär via mail eller SMS. De som väljer att gå utbildningen ska ha med sig sina kontaktuppgifter, namn mobilnummer och lagtillhörighet, samt vårdadshavares kontaktuppgifter, namn och mobilnummer. Vi hoppas att flera av grabbarna är sugna att delta på utbildningen! J18/U16 11 apr 2023 0kommentarer
  • Domarutbildning 23/4

    IK Vista och ÖIS är i konstant behov av ungdomsdomare och varje år brukar det anordnas utbildning av nya domare. Pojkarna har tidigare varit för unga för att deltaga men från och med i år är det för spelare födda från 2011. Information från IK Vista: Söndag 23/4 10:00 på ÖIS-gården startar vi utbildningen och det bjuds på lättare lunch. Planeringen är att Robban håller på till ca.16:00, sista delen av dagen är vigd för 9mot9 & 11mot11 spel. Spelare from 2011 är välkomna att delta och vi räknar med att det minst är några från varje årskull och lag som deltar mellan 2011- och seniorlagen. Måste gå denna kurs för att ha möjlighet att döma 2023. Kolla gärna med Era söner om de är intresserade! Återkom till undertecknad via SMS eller mail om de är intresserade. Senaste anmälningsdatum är 19/4. Mvh Martin P-11 IK Vista / ÖIS 11 apr 2023 0kommentarer
  • Bollkallar den 16/4

    Hej, På grund av den sena våren så blir det inget hemma match för damlaget på Vistavallen den 16/4 där vi skulle varit med och hjälpt till. Däremot kommer dom att spela på Rosenlund vid 17:00 samma dag. Dom skulle gärna villa ha med några bollkallar. Blir ingen kiosk eller entré. Skriv i kommentarsfältet om vilka som kan vara med. Man kan ju samåka in dit. Det behövs 4-6 bollkallar. Ha en bra dag! F12/13 11 apr 2023 3kommentarer
  • Visa fler nyheter