• Träning på tisdag 2023-01-10

    Hej alla och god fortsättning 🙏 Vi drar igång med träningen igen på tisdag 2023-01-10 💪 F-14/15 6 jan 2023 9kommentarer
  • Nya träningstider, cupspel och nyförvärv!

    God fortsättning på det nya året! Tisdag 10 januari är det dags att köra igång träningen igen, men istället för inne i Landsjöskolan kör vi ute på Rosenlunds IP. Vi blev erbjudna att träna tisdagar kl. 16.30-17.00 istället för den sedvanliga söndagstiden, något som vi nappade på. Vi får både större planyta och längre träningstid och dessutom har killarna möjlighet att varva ner och somna smidigare på kvällen, jämfört med den sena tisdagstiden. Vi har också noterat att ingen har andra aktiviteter på tisdagar så vi räknar med i stort sett fullt manskap på träningarna. Vi delar plan med P09 och kommer säkerligen att träna ihop ganska ofta. För de som har möjlighet att åka buss tar man buss nr 121 från Kaxholmen affären till Esplanaden och byter till stadsbuss nr 4 och hoppar av vid Rosenlundsbadet. Från hållplatsen tar det ca 5-6 min att promenera till omklädningsrummen. Avgång 15.47 (framme 16.11) för de som är snabba, eller 15.15 (framme 15.41). Jag (Pär) kommer att försöka att utgå hemifrån innan träning och har alltid minst tre platser i bilen. Istället för tisdagsträningarna kommer vi att lägga in andra typer av träningar på någon av helgdagarna. Bland annat kommer vi att träna MMA/Brasiliansk Jiujiutsi hos Kingping Grapling på Ljungarum vid fyra tillfällen. Tre av dessa datum är bokade och det är 18/3, 25/3 samt 22/4, samtliga lördagar med start kl. 10.00. Det kommer att bli en del inomhusträningar i Landsjöskolan, förslagsvis lördag- eller söndagförmiddagar. Vi ska också försöka att boka in ett antal träningsmatcher innan seriespelet drar igång. Vi påminner om alla träningar via SMS, men det kan vara bra att hålla koll på kalendern också. Är det någon som har kontakter och/eller förslag på andra träningsformer (gärna fysiska) så får ni gärna höra av er. Vi har anmält oss till sommarturneringen Bullerby Cup i Vimmerby. Cupen spelas 27-29 juli så det är bra att skriva in det i kalendrarna redan nu. Förslag på finansiering mottages gärna. Jag har redan fått önskemål om att sälja något ätbart som parmesanost, istället för kläder, för de som önskar sälja. Cupavgiften per spelare är 1400kr, i den ingår mat, logi, diplom, medalj och t-shirt. Till sist kan vi meddela att vi kommer att få nyförvärv både på spelar- och ledarsidan. Tyvärr har Ölmstad tvingats lägga ner sitt lag och 3-4 av spelarna kommer att ansluta till oss och även två av ledarna, varav en kommer att stötta upp vid behov. Tråkigt för ÖIS men roligt att vi kan ta vid och erbjuda killarna en forstättning av fotbollskarriärerna. J18/U16 2 jan 2023 0kommentarer
  • Intresseanmälan 2023 & träningstider

    Hej, Vi skulle vilja få en uppdatering av barnens intresse inför 2023 för att kunna avgöra antalet lag vi ska anmäla till seriespel. Fyll därför gärna i bifogat formulär och kommentera gärna om det finns några önskemål eller saker vi bör känna till. Svara senast den 13/1. Vi har även fått träningstiderna på Vapenvallen. - Datum: Söndagar från den 15/1 - Tid: 17:00 - 18:00, med samling 16:50 Mvh Tränarna P-11 IK Vista / ÖIS 2 jan 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter