• Påminnelse träninhsmatch

    Hej, Tänkte bara påminne om träningsmatchen på söndag. Se tidigare "nyhet" för info samt anmälning. /Tränarna P07/08/09 9 nov 2022 0kommentarer
  • Kick off 2023

    Då startar vi vägen mot säsongen 2023. Lite nytt och spännande men det mesta som vanligt, att vi har roligt tillsammans. Hittar planering i kalendern. F08/09 ÖIS / Vista 8 nov 2022 0kommentarer
  • Säsongen 2023 - Första träningen 15/11

    Vi smygstartar säsongen 2023 på tisdag 15 novemeber i Landsjöskolans gymnastiksal med start kl. 20.00. Vår ambition var att få tid på tisdagar eftersom det inte skulle krocka med andra aktiviteter som vi vet att killarna har för att alla som vill ska få möjlighet att träna fotboll även på vintern. Om någon har för avsikt att sluta spela fotboll får ni väldigt gärna höra av er så snart som möjligt. Upplägget fram till årsskiftet och eventuellt ett par veckor in på det nya året är enkelt: vi delar upp killarna i lag, spelar fotboll och har kul. Efter nyår kommer vi gradvis att lägga till mer försäsongsbetonad träning innehållandes kondition och styrka, men vi kommer försöka att alltid avsluta med spel. I och med detta kommer vi med stor sannolikhet att starta tisdagspassen kl. 19.30 med lite löpning. Vi återkommer när det blir aktuellt och ändrar givetvis också i kalendern. Vi tror och hoppas att de flesta väljer att komma ändå och vi ska försöka att göra träningarna så roliga som möjligt trots att det blir lite tyngre. I början av december bör vi få besked om vilken tid vi får på Vapenvallens konstgräs under vintern. Förmodligen blir det som vanligt eftermiddagstid på söndagar. Vi kikar också på att eventuellt anmäla oss till en försäsongscup. Den som känns mest lockande i dagsläget är Giffcupen i Tidaholm (trots att många med äldre syskon har sämre erfarenheter därifrån, oftast kopplat till vädret) som spelas 15-16 april. Om någon har andra förslag på försäsongscuper, hör gärna av er till oss eller skriv en kommentar. Ett annat mål för 2023 är att återupprepa succén med att åka på sommarcup. Det finns en hel del olika alternativ men i år måste vi vara 14 spelare som åker för att kunna genomföra matcherna på ett bra sätt, då det blir spel 9 mot 9. Jag och Petter tänker att vi anmäler oss till en cup innan årsskiftet så att ni får möjlighet att planera in den i semesterkalendern så tidigt som möjligt. Om någon har bra idéer på finansiering går det även här bra att höra av sig till oss alternativt skriva en kommentar. Till sist: Är det någon/några som är sugna på att hjälpa till lite vid träningarna, framförallt under grässäsongen? Ibland hade det varit bra med ytterligare en uppsättning ögon, öron och händer på träningarna för att få allt att flyta lite bättre. Inga krav på att planera träningarna utan bara att hjälpa till. Med förhopppning om ett fint fotbollsår 2023! /Pär och Petter J18/U16 6 nov 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter